DIe INDAChs-Kritik von Johannes Wolters zu „Kung Fu Panda 4“ von Dreamworks Animation

Da ist er wieder, der liebenswerte, wohl beleibte Panda Bär Po, im Original von Jack Black gesprochen, in der deutschen Fassung von Hape Kerkeling synchronisiert. Die vierte Erzählung um den legendären Drachenkrieger kommt 8 Jahre nach dem letzten Abenteuer und ganze 16 Jahre nach dem ersten Film in die Kinos und knüpft mühelos an die vorherigen Abenteuer an und erzeugt das wohlige Gefühl, wieder zu Gast bei vertrauten Helden und beliebten Charakteren zu sein. Das künstlerisch– technische Niveau des Films ist schlichtweg bemerkenswert, allein die Story ist vielleicht ein wenig schlicht geraten für den visuellen Aufwand, der da die Leinwand verzaubert. Wir jammern dabei auf extrem hohen Niveau wohlgemerkt und finden das Tal des Friedens zunächst wenig verändert vor: Die Furiosen Fünf, Pos Kampfgefährten sind gerade auf Auslandseinsätzen, Po ist mehr mit der Eröffnung des elterlichen Restaurant unter Führung seiner beiden Väter beschäftigt, und weil Meister Shifu ihn auffordert, zum spirituellen Führer aufzusteigen, muß er gleichzeitig die Position des Drachenkriegers neu besetzen. Die diebische Füchsin Zhen berichtet ihm von der mächtigen Zauberin Chamäleon, die sich anschickt, alle Macht an sich zu reißen. Gemeinsam machen sich die beiden auf, dem Einhalt zu gebieten, während die beiden Väter ihnen schließlich folgen, um sie zu unterstützen.

Das ist alles geradlinig erzählt, es gibt viel zu schauen, manches zu bestaunen und vor allem viel zu lachen. Die Story ist dabei so vorhersehbar, dass es zu keiner Zeit wirklich dazu kommt, dass wir uns um unsere Helden auch nur die geringsten Sorgen machen zu müssen. Eine Restaurant-Szene mit Orange, wie bei „Raus aus dem Teich“ [Migration] aus dem Hause Illumination, braucht kein Elternteil hier zu befürchten. Das mag den einen positiv stimmen, die andere enttäuschen, die Geschmäcker sind halt verschieden. Aber die freundlich, etwas spannungslose Erzählung hat dann am Ende das Problem, sich igrendwie des Bösewichts der Geschichte zu entledigen und das ist in einer Art und Weise erzählerisch gelöst, die man wirklich diskutieren sollte.

Website: https://www.dreamworks.com/movies/kung-fu-panda-4

Als Jeffrey Katzenberg damals Dreamworks Animation gründete und mit Filmen wie Shrek oder Madagascar eine Alternative zu Disney-Filmen anbot, beschrieb er die Philososphie dahinter folgendermaßen: Walt Disney habe seine Filme für das Kind in allen von uns gestaltet, Dreamworks Animation richte sich an den Erwachsenen in allen von uns. Nun, diese Zeiten sind jetzt deutlich vorbei, Kung Fu Panda 4 richtet sich eindeutig an ein junges Publikum, vielleicht in Begleitung der Eltern, die aber auch blind darauf vertrauen können, dass die Kinder perfekt unterhalten werden. Nach dem Ausstieg von Katzenberg, der derzeit den Wahlkampf von Joe Biden mitmanagt, und nachdem das Studio durch die Hände gleich mehrerer Medienhäuser gegangen ist, scheint man sich noch hinter den Kulissen auf eine neue Philosophie des Studios einigen zu müssen. Das Standbein des Studios schien in den letzten Jahren vor allem TV Serien für Netflix und Co zu sein, die letzten Spielfilme hatten moderate bis mediokre Erfolge zu verzeichnen. Der vielleicht interessanteste Output des Studios, die amüsante Streaming-Geschichte „Orion und das Dunkel“ mit einem Drehbuch von Charlie Kaufmann ist derzeit auf Netflix zu erleben. Herausragend ist jedenfalls, und da sei bereits hier schon einmal hingewiesen, der Trailer für den kommen Dreamworks Animationsfilm „The Wild Robot“ unter der Regie von Chris Sanders (How to train Your Dragon, Lilo & Stitch), der für das Jahresende in den Kinos angekündigt ist und der nach einem sicheren Oscar-Kandidaten aussieht. Aber wo Licht ist, ist auch Schatten: Das Studio macht gerade in den letzten 72 Stunden Schlagzeilen damit, dass es eine große Anzahl an künstlerischen Mitarbeitern entläßt und in Zukunft Arbeiten weiter auslagern wird. Das war schon bei Kung Fu Panda 4 der Fall, wo diverse Anteile an das Studio Jellyfish abgegeben wurde. Wieweit bei den anstehenden Entlassungen bereits die Entwicklung der generativen AI eine Rolle spielt, kann nur spekuliert werden.

Stuttgart, FMX 2024: Das Programm ist Online – neu dabei: das Metaverse, Inklusion und THE CREATOR

 Es sind keine 50 Tage mehr bis zur FMX 2024, und das Programm, das nun Online steht, hat schon deutlich Gestalt angenommen.

Ein spekakulärer Neuzugang: Marc Petit hat einen Programmteil zum Metaverse kuratiert mit Neal Stephenson, der vor 30 Jahren den Begriff geprägt und das „Metaverse“ vorhergesehen hat in seinem visionären Roman „Snow Crash“.

LINK ZUM FMX-PROGRAMM

Wir freuen uns außerdem auf eine Präsentation zum Spielfilm THE CREATOR, einem Science-Fiction-Drama, das viel Stoff zum Nachdenken bietet. Bei der FMX werden Charmaine Chan & Amanda Johnston Batt von Industrial Light & Magic (ILM) über ihre außergewöhnliche Effekt-Arbeit sprechen.

Diversität, Gleichstellung und Inklusion spielen ebenfalls eine wichtige Rolle bei der Konferenz. Jinko Gotoh und Julie Ann Crommett, federführende Persönlichkeiten bei Women In Animation (WIA), haben erneut einen Programmteil gestaltet, der sich damit auseinandersetzt, wie man Menschen bestärken und unterstützen kann, deren Gender-Indentät unterrepräsentiert ist in Animationskunst, -technologie und -produktion.

Nicht zuletzt setzt die FMX einen Fokus auf Expanded Reality (XR): Volker Helzle, Professor für Forschung und Entwicklung am Animationsinstitut der Filmakademie Baden-Württemberg, hat ein Programm kuratiert, in dem fünf paneuropäische Projekte vorgestellt werden zu Virtual Reality (VR), Augmented Reality (AR) und den Werkezugen von morgen, mit denen man sie herstellen kann – inklusive künstlicher Intelligenz (KI).

Aktuelle Programm-Bestätigungen für die FMX 2024

IMMERSIVE WEB & SPATIAL COMPUTING: Developing Open Standards for the Metaverse,
kuratiert von Marc Petit vom Metaverse Standards Forum

Dieser Track untersucht, wie Open Standards ins 3D-Internet integriert werden können. In Diskussionen geht es um Europas Nutzer-zentrierten Metaverse-Ansatz, den Einsatz von KI in Storytelling und Gaming und die Rolle von Browsern in 3D. Referenten sind der Bestseller-Autor Neal Stephenson, Patrick Cozzi (Cesium), Anne Bajart (European Commission) sowie Experten von Google, ThatOpenCompany, W3C und der Academy Software Foundation.

FMX 2023 THE CREATOR beschreibt eine Zukunft, in der die Grenze zwischen Menschen und Androiden verschwimmt. Copyright: Disney+/ILM

VFX FOR FEATURES: Ein Blick hinter die Kulissen von THE CREATOR

Charmaine Chan (VFX Supervisor) und Amanda Johnstone-Batt (CG Supervisor) von Industrial Light & Magic (ILM) erläutern die Vorproduktion, den Dreh und die VFX-Postproduktion für Gareth Edwards‘ Spielfilm THE CREATOR. Von frühen Konzepten und Designs hin zur Virtual Production und Edwards‘ besonderer Art, zu Drehen und Bilder zu finalisieren, wird das Team den gesamten Prozess aufrollen und zeigen, wie VFX bei jedem Schritt ein integraler Partner waren.

THE POWER OF COLLABORATION: Global Inclusion, Community, and Connection,
kuratiert von Julie Ann Crommett (Collective Moxie, WIA) and Jinko Gotoh (Producer, WIA)

Um Ideen global zu verbinden, müssen wir eine Industrie schaffen, in der wir alle dazugehören. Dieser Track baut auf das Inklusions- und Nachhaltigkeits-Thema vom Vorjahr auf und fordert alle auf, uns auf Verbundenheit und Gemeinschaft zu verpflichten. Wie können wir unsere menschlichen Gemeinsamkeiten anerkennen und zugleich unsere Einzigartigkeit zelebrieren? Wir werden verschiedene Aspekte des Storytellings ausloten und uns fragen, was wir tun können, um mehr Empathie und Verbundenheit zu erreichen, die notwendig sind für unseren geteilten Erfolg. Die Besucherinnen und Besucher werden neue Ideen und handfeste Maßnahmen mitnehmen, die sich unmittelbar auf ihre Organisationen, Gemeinschaften, Technologien und kreative Arbeit auswirken.

Izumi Yoshida wird wird über den Entstehungsprozess ihres preisgekrönten Kurzfilms THE BRIDGE sprechen, der sich um soziale Schwierigkeiten dreht und um Heilungsprozesse nach einem Krieg. Sie hat mit einem rein weiblichen Team gearbeitet.

Julie Ann Crommett wird eine Gesprächsrunde moderieren zur Repräsentanz von LGBTQ+-Personen in VFX und Animation mit Bret Parker (director, PETE), Charmaine Chan (THE CREATOR, ILM), Nosipho Maketo-van den Bragt (Chocolate Tribe) und Michaela Olsen (Mighty Oak). Sie werden darüber diskutieren, wo sie Kontakt zu LGBTQ+-Identitäten haben in ihrem Leben, ihrer kreativen Arbeit, ihren Aufenthaltsorten und ihren Firmen. Das Publikum kann hier mitnehmen, welche Möglichkeiten es in unserer Industrie für LGBTQ+-Personen und ihre Geschichten gibt.

Die Studioleiterinnen Michaela Olsen (Mighty Oak) und Noriko Matsumoto (Dwarf Studios) werden die FMX-Bühne nutzen für ein vertiefendes Gespräch über Repräsentanz und Inklusion in der Stop Motion-Animation. Sie werden darüber reden, wie sie ihre Firmen aufgebaut haben, mit welchen handfesten Maßnahmen man Inklusion vorantreiben kann und was wir global voneinander lernen können.

FMX 2023

 

EXPANDING REALITIES: EU XR Track – eine Reihe
besonderer XR Innovation Actions am Eröffnungstag

Hier gibt es Einblicke in fünf XR-Projekte, die die Europäische Kommission finanziert: PANEURAMA, MAX-R, EMIL, XRECO und TRANSMIXR. Die gemeinschaftlichen Anstrengungen tragen dazu bei, die Zukunft der Expanded Reality mitzugestalten und das transformative Potenzial, das alle diese Projekte mit sich bringen für unterschiedliche Technologien und Industrien. Die Besucher erfahren aus erster Hand, worum es bei diesen Projekten geht, und im Foyer des Bertha-Benz-Saals den gesamten Eröffnungstag über eintauchen in Live-Demonstrationen

 

Forum News: Der School Campus ist ausgebucht   

Der School Campus ist randvoll bis auf den letzten Platz. Die Besetzung verspricht ein anregendes Zusammentreffen nationaler und internationaler Medienschulen, die ihre jüngsten Projekte zeigen. Im Marketplace versammelt sich eine starke Mischung aus großen Playern und Start-ups aus der ganzen Welt, auch dieser Teil des FMX Forums dürfte bald ausgebucht sein. Der Recruiting Hub füllt sich ebenfalls stetig mit Studios, die auf der Suche nach Talenten sind. Darüber hinaus herrscht eine große Nachfrage, Workshops abzuhalten, in denen Unternehmen dem Publikum zeigen, wie es ihre jüngsten Produktentwicklungen am besten nutzen kann. Hier ist eine Liste der aktuellen Neuzugänge:

Marketplace: 3D Connexion, Optitrack, ThePack, Xencelabs, Rigsters.

Workshops: Pixar’s RenderMan, Prism, Select VFX Studio.

Recruiting Hub: Dassault Systèmes 3DExcite, Ghost VFX, Ingenuity Studios, Skydance.

School Campus: Arts University Bournemouth, Luleå University of Technology, Mediadesign Hochschule für Design und Informatik – University of Applied Sciences, Merz Akademie – University of Applied Art, Design and Media, Vancouver Animation School.

Auf dem School Campus wird auch ACCESS:VFX zu finden sein, eine globale Non-Profit-Organisation, die Inklusion und Diversität vorantreibt in der VFX-, Animations- und Gaming-Branche – und außerdem der beliebte Buchhändler Breakpoint Books.

Annecy 2024: The official Poster of the Festival created by Artist and Director Regina Pessoa, Portugal

As the upcoming Annecy International Animation Film Festival will spotlight Portuguese animation and dance, the Festival management decided to entrust the creation of the official poster to Artist and Director Regina Pessoa. The mysterious, poetic mood that exudes from this poster is a true tribute to Portugal’s cultural heritage.

„The Annecy Festival has been an integral part of my life for more than 30 years and many key moments in my artistic career have happened here. It is a great honour to be invited to design the Festival poster for a second time, especially as Portugal is this year’s guest country. To create this image, I drew on my deep love for Annecy, for Portugal and its history, but also the fact that I’m a woman. Hence, a woman is at the heart of the poster’s image as a tribute to them. They are endowed with supernatural powers, these unsung, overshadowed heroines and devoted their entire lives to their families. And yet, they still sing and dance.

In the clear Annecy Lake waters or in our Portuguese ocean, this woman represents the balance between grace and power in the face of adversity. She is both a swimmer and dancer as she sings in her long dress. A reference to the fado, an expression of the balance between exhilaration and solemnity, intertwines with red carnations, a symbol of the democratic revolution celebrating its 50th anniversary this year.“

Regina Pessoa

„The Festival has shared a special relationship with Regina Pessoa for many years. We collaborated with this talented artist and director on the poster in 2015 and have been delighted to see her win several awards for her work. With Portugal as our guest country this year, it was only natural to invite Regina to design the poster for this edition.“

Marcel Jean, délégué artistique Annecy Festival –

Website: https://www.annecyfestival.com/

Biography

Regina Pessoa was born in Coimbra, Portugal, in 1969.

She studied painting at the School of Fine Arts – University of Porto.

In 1999, she directed her first film The Night using an animated engraving technique on plasterboard. Then, working with a variety of animated engraving techniques, she created and directed auteur films including, Tragic Story with Happy Ending in 2005, Kali the Little Vampire in 2012 and Uncle Thomas – Accounting for the Days in 2019, which won countless awards and distinctions in major international film festivals and events such as the Annecy Cristal 2006, Grand Prix for an Animated Short SXSW 2007, Jury Award Annecy 2019, Annie Award 2020 Best Animated Short Subject, etc.

Her films are shown all over the world, including in important art museums, such as the solo exhibition „Tragic Story with Happy Ending“ at the drawing biennale „To the Very Last Drawing“ at the Museum of Modern and Contemporary Art in Rijeka, 2009; at the Musée de l’Orangerie as part of the exhibition „The Cruel Stories of Paula Rego“, in 2018/2019; and at the Museum of Fine Arts of Asturias, with „Four Discreet Windows“, a video installation about her work in 2023.

With a distinct and creative personal artistic vision expressed not only in her films but also through illustration, painting and drawing, she is currently developing her next film, Mother Faces at Ciclope Filmes Studio owned by her and her partner Abi Feijó, situated on the grounds of their Museum of Moving Image – Casa Museu De Vilar.

Take a look at Regina Pessoa’s universe

 

Ottawa: OIAF24 entry window is open, accepting entries from March 1 to May 31, 2024.

The #OIAF24 entry window is now open, accepting entries from March 1 to May 31, 2024.

Here are a few things to keep in mind before you lay all your cards on the table:

♥️ Read the Rules and Regulations carefully
♠️ Only submit your film to ONE ☝️ category (but don’t stress – the selections team will recategorize it if they think it is better suited to a different one)
♦️ Make sure your screener link (and password, if applicable) works
♣️ When you’re done filling out your form, make sure to hit the „Submit“ button, not the „Save“ one
♟️Entries get watched as they are submitted, so don’t leave it til the last minute
Submit your entry for this year’s Festival via the #OIAF website:

Oscars 2024: Best Animated Feature Film ‚The Boy and the Heron‘ Oscar winners speaking to acclaimed press moments after Oscar win.

Best Animated Feature Film ‚The Boy and the Heron‘ Oscar winners speaking to acclaimed press moments after Oscar win. The 96th Oscars was held on Sunday, March 10th at 7e/4p, and televised LIVE on ABC and in more than 200 territories worldwide.

Join us for a conversation with nominees from Animated Feature Films. Celebrate nominated Animated Feature Films as we welcome nominees for a panel in our David Geffen Theater.

Hear from the filmmakers about the making of their films and their impact on the field of animation.

 

Illumination & Nintendo | New Animated Film based on the world of Super Mario Bros. Announcement | To be delivered April 3rd, 2026

Wahoo! Nintendo and llumination are excited to announce production on a new film in continuation of our partnership.

This new animated film based on the world of Super Mario Bros. is planned to be released on April 3, 2026 in the US and many additional markets globally with select territories releasing throughout the month of April. The film will be produced by Chris Meledandri, Founder and CEO of #Illumination and Shigeru Miyamoto, Representative Director, Fellow of #Nintendo, directed by Aaron Horvath and Michael Jelenic, and written by Matthew Fogel.

Inside Out 2 | Official Trailer

 

Watch the new trailer for Disney & Pixar’s Inside Out 2, only in theaters June 14! #Insideout2

The little voices inside Riley’s head know her inside and out—but next summer, everything changes when Disney and Pixar’s “Inside Out 2” introduces a new Emotion: Anxiety.

According to director Kelsey Mann, the new character promises to stir things up within headquarters. “Anxiety, voiced by Maya Hawke, might be new to the crew, but she’s not really the type to take a back seat,” said Mann. “That makes a lot of sense if you think about it in terms of what goes on inside all our minds.” A trailer, poster and film stills are now available for what promises to be the feel-good (or feel-everything) film of Summer 2024. Disney and Pixar’s “Inside Out 2” returns to the mind of newly minted teenager Riley just as headquarters is undergoing a sudden demolition to make room for something entirely unexpected: new Emotions!

Joy, Sadness, Anger, Fear and Disgust, who’ve long been running a successful operation by all accounts, aren’t sure how to feel when Anxiety shows up. And it looks like she’s not alone. Maya Hawke lends her voice to Anxiety, alongside Amy Poehler as Joy, Phyllis Smith as Sadness, Lewis Black as Anger, Tony Hale as Fear, and Liza Lapira as Disgust.

Directed by Kelsey Mann and produced by Mark Nielsen, “Inside Out 2” releases only in theaters Summer 2024.

Cartoon Movie 2024 • Discover the Eurimages Winner

PRESS RELEASE — Bordeaux, 7 March 2024
THE WINNER OF THE EURIMAGES CO-PRODUCTION  DEVELOPMENT AWARD AT CARTOON MOVIE IS:
“Pesta”
by Hanne Berkaak
produced by Mikrofilm (Norway), in collaboration with Xilam Films (France) & Knudsen Pictures (Germany)

Cartoon Movie and Eurimages, the cultural fund of the Council of Europe, are pleased  to announce the winner of the €20,000 Eurimages Co-production Development Award.

This award has been created as an initiative to promote the Fund’s role in encouraging international co-production from the initial stages of a project. It recognises an artistically outstanding animation project in its development phase.The jury for this award, granted during the 26th edition of Cartoon Movie in Bordeaux, was composed of Eleni Chandrinou (Eurimages – Greece), Gaetano Maiorino(True Colors – Italy), and Martin Gondre (Best Friends Forever – Belgium).

After facing the challenging task of choosing among the remarkable animation projects pitched, the jury has decided to award the Eurimages Co-production Development Award to a very daring and ambitious artistic work, that pushes the boundaries of genre and
presents an original audience approach. “Pesta” is a film with a clear vision and a well-balanced creative collaboration between an almost all-female team.

Set in Norway during the Black Death, “Pesta” tells a tragic love story between an unlikely couple: the pious noble girl Astrid (17) and the outlaw heathen Eilev (17). Their paths cross as the world as they know it is coming to an end, creating a possibility for a relationship that defies societal norms.

[Check out this Link regarding „Pesta“]

About Cartoon Movie
Since its first edition in 1999, 467 films have been financially supported by Cartoon Movie with a total budget of 3.06 billion EUR. Organised by CARTOON, Cartoon Movie is an annual forum aimed at strengthening the production and distribution of animated feature films in Europe. The event has the support of Creative Europe – MEDIA, CNC (Centre national du cinéma et de l’image animée), Région Nouvelle-Aquitaine, Bordeaux Métropole, and Pôle Image Magelis.

CARTOON – European Association of Animation Film is an international non-profit association based in Brussels that organises Cartoon Movie, together with Cartoon Forum, a co-production  forum for animated TV series, and the training seminars Cartoon Springboard, CartoonNext, and  Cartoon Business.

Cartoon Director: Annick Maes

UK: Nominations Announced: BAFTA Games Awards 2024

BAFTA today announces the nominations for the 20th BAFTA Games Awards, highlighting an outstanding level of creative excellence from a broad range of UK and international development teams. A total of 40 games across 17 categories were nominated today. View the full list of nominated games here.

 

The 20th BAFTA Games Awards take place at the Queen Elizabeth Hall, Southbank Centre, London on Thursday 11 April 2024 and will be streamed live around the world at 19.00 BST / 14.00 ET / 11.00 PT on BAFTA’s YouTube, Twitch and X channels.

The highlights of today’s nominations are:

  • 10 nominations for Baldur’s Gate 3
  • Nine nominations for Marvel’s Spider-Man 2
  • Eight nominations for Alan Wake 2
  • Six nominations each for The Legend of Zelda: Tears of The Kingdom and Star Wars Jedi: Survivor
  • Five nominations for  Dave the Diver and Hi-Fi Rush
  • Four nominations each for Cocoon, Dredge, Final Fantasy XVI, Super Mario Bros. Wonder and Viewfinder
  • Nominations in the Game Beyond Entertainment category: Chants of Sennaar, Goodbye Volcano High, Tchia, Terra Nil, Thirsty Suitors and Venba
  • Other games receiving nominations: Assassin’s Creed Mirage, Call of Duty: Modern Warfare III, Cassette Beasts, Cyberpunk 2077, Dead Island 2, Diablo IV, Disney Illusion Island, Final Fantasy XIV Online, Football Manager 2024, Forza Horizon 5, Forza Motorsport, Genshin Impact, Hogwarts Legacy, Horizon Call of the Mountain, Jusant, No Man’s Sky, Party Animals, Starfield, Stray Gods: The Roleplaying Musical, Warhammer Age of Sigmar: Realms of Ruin

11 out of the 12 nominees in the performance categories receive their first BAFTA nomination, including Sam Lake for Alan Wake 2; Amelia Tyler, Andrew Wincott, Neil Newbon, Samantha Béart (a 2023 BAFTA Breakthrough) and Tracey Wiles for Baldur’s Gate 3; Ralph Ineson for Final Fantasy XIV; Cameron Monaghan and Debra Wilson for Star Wars Jedi: Survivor; Tony Todd and Yuri Lowenthal for Marvel’s Spider-Man 2.

Voting is now open for the EE Players’ Choice Award, the only award voted for by the public. The nominees are: Baldur’s Gate 3, Cyberpunk 2077, Fortnite, Lethal Company, Marvel’s Spider-Man 2 and The Legend of Zelda: Tears of the Kingdom. Vote now at https://ee.co.uk/gaming/baftagames.

The Awards, including the nominations, are voted for by BAFTA’s global membership, comprising experienced games industry practitioners from a range of backgrounds in game development and production. We are currently looking for talented people working in games to join our membership. We particularly welcome applications from women, from groups and communities currently underrepresented in the industry, and from people based outside of London. Find out more and apply here. (https://www.bafta.org/about/membership)

BAFTA curates a year-round global programme of events and initiatives that support the games industry. This includes events for the industry at large and a bespoke programme for BAFTA members and BAFTA Connect, a new type of global BAFTA membership for individuals actively building their careers and networks in the film, games and television industries. The BAFTA Games programme includes masterclasses, panels and networking events alongside the annual BAFTA Games sessions which platform the annual nominees through a series of events and showcases. BAFTA’s Young Game Designers initiative gives educators and young people aged 10-18 an insight into the industry and access to expertise to help develop their ideas and build networks.

The Awards are supported by BAFTA’s official partners including 2024’s Official Games Partners Epic Games, PlayStation and Xbox, with EE sponsoring the Players’ Choice Award, the only award voted for by the public.

The BAFTA Games Awards is part of the London Games Festival, which runs from 9 April to 25 April across the UK capital. Other festival highlights include Ensemble, an exhibition celebrating UK games professionals from Black, Asian and underrepresented ethnicities and the Games Finance Market which brings global games investors to London. LGF is delivered by Games London and supported by the Mayor of London. Games London’s activity – which includes the games festival, talent development initiatives and trade missions – has generated over £100m for participating games businesses since 2015.

ANIMATION

ALAN WAKE 2 Development Team – Remedy Entertawinment Plc./Epic Games

HI-FI RUSH Development Team – Tango Gameworks/Bethesda Softworks

HOGWARTS LEGACY Development Team – Avalanche Software/Warner Bros. Games

MARVEL’S SPIDER-MAN 2 Development Team – Insomniac Games/Sony Interactive Entertainment

STAR WARS JEDI: SURVIVOR Nathan Dunlap, David Nam, Thomas Cannell – Respawn Entertainment/Electronic Arts

SUPER MARIO BROS. WONDER Development Team – Nintendo EPD/Nintendo Read more

Cinematographers on cinematography: WALL E: The Imperfect Lens (with Roger Deakins, Andrew Stanton, Jeremy Lasky & Danielle Feinberg)

This documentary provides remarks from director Andrew Stanton, porducers Jim Morris and Lindsey Collins, production designer Ralph Eggleston, director of photography: camera Jeremy Lasky, director of photography: lighting Danielle Feinberg, visual consultants Roger Deakins and Dennis Muren, supervising technical director Nigel Hardwidge, technical pipeline supervisor John Warren, technical development lead Lucas Ives, post-animation camera artist Craig Good, and effects supervisor David MacCarthy. For educational purposes only. Non-commercial purposes.

Disney CEO Bob Iger Discusses Marvel Fatigue, Says Company Quietly Canceled Projects | THR News

Bob Iger is pushing back on the idea that there’s superhero fatigue. The Disney CEO was interviewed at a Morgan Stanley conference in San Francisco on Tuesday, where he was pressed about what he is doing to turn the film business around. The executive noted that they’re doing a lot and even quietly cancelled certain projects. „…You got to make those tough calls. We’ve actually made those tough calls. We’ve not been that public about it, but we’ve killed a few projects already that we just didn’t feel were strong enough.“

THE WILD ROBOT | Official Trailer (Universal Studios) || DER WILDE ROBOTER – Offizieller Trailer

Starring: Lupita Nyong’o, Pedro Pascal, Catherine O’Hara, Bill Nighy, Kit Connor and Stephanie Hsu, with Mark Hamill, Matt Berry and Ving Rhames

Based on: The Wild Robot novel by Peter Brown

Written and directed by: Chris Sanders

Producer: Jeff Hermann

https://www.thewildrobotmovie.com/

From DreamWorks Animation comes a new adaptation of a literary sensation, Peter Brown’s beloved, award-winning, #1 New York Times bestseller, The Wild Robot. The epic adventure follows the journey of a robot—ROZZUM unit 7134, “Roz” for short — that is shipwrecked on an uninhabited island and must learn to adapt to the harsh surroundings, gradually building relationships with the animals on the island and becoming the adoptive parent of an orphaned gosling. The Wild Robot stars Academy Award® winner Lupita Nyong’o (Us, The Black Panther franchise) as robot Roz; Emmy and Golden Globe nominee Pedro Pascal (The Last of Us, The Mandalorian) as fox Fink; Emmy winner Catherine O’Hara (Schitt’s Creek, Best in Show) as opossum Pinktail; Oscar® nominee Bill Nighy (Living, Love Actually) as goose Longneck; Kit Connor (Heartstopper, Rocketman) as gosling Brightbill and Oscar® nominee Stephanie Hsu (Everything Everywhere All at Once, this summer’s The Fall Guy) as Vontra, a robot that will intersect with Roz’s life on the island.

The film also features the voice talents of Emmy winning pop-culture icon Mark Hamill (Star Wars franchise, The Boy and the Heron), Matt Berry (What We Do in the Shadows, The SpongeBob Movie franchise) and Golden Globe winner and Emmy nominee Ving Rhames (Mission: Impossible films, Pulp Fiction). A powerful story about the discovery of self, a thrilling examination of the bridge between technology and nature and a moving exploration of what it means to be alive and connected to all living things, The Wild Robot is written and directed by three-time Oscar® nominee Chris Sanders—the writer-director of DreamWorks Animation’s How to Train Your Dragon, The Croods, and Disney’s Lilo & Stitch—and is produced by Jeff Hermann (DreamWorks Animation’s The Boss Baby 2: Family Business; co-producer, Kung Fu Panda franchise).

Peter Brown’s The Wild Robot, an illustrated middle-grade novel first published in 2016, became a phenomenon, rocketing to #1 on the New York Times bestseller list. The book has since inspired a trilogy that now includes The Wild Robot Escapes and The Wild Robot Protects. Brown’s work on the Wild Robot series and his other bestselling books have earned him a Caldecott Honor, a Horn Book Award, two E.B. White Awards, two E.B. White Honors, a Children’s Choice Award for Illustrator of the Year, two Irma Black Honors, a Golden Kite Award and a New York Times Best Illustrated Book Award.

Rozzum 7134 – kurz „Roz“ – ist kein gewöhnlicher Roboter. Sie wurde eigentlich als Unterstützung für eine futuristische urbane Welt entwickelt, doch nun hat sie Schiffbruch erlitten und ist auf einer einsamen Insel gestrandet. Mit Mühe baut sie Beziehungen zu den zunächst argwöhnischen Tieren auf und lernt, sich an die ungewohnte, raue Umgebung anzupassen. Das große Abenteuer beginnt, als sie durch einen Zufall zur Beschützerin eines hilflosen, verwaisten Gänsekükens wird und die wahre Bedeutung des Lebens entdeckt.

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